In samenwerking met gerenommeerde instellingen zoals de Universiteit van Birmingham, het MPI voor Psycholinguïstiek, de Radboud Universiteit en de Universiteit van Tartu, heeft het team van CLARQ gewerkt aan de ontwikkeling van de nieuwe website en een gezamenlijke visuele identiteit voor deze partners.
Empower the next generation of linguistics
Het hoofddoel van dit project is om een visuele identiteit en een website te creëren waarmee het trainingsprogramma en de evenementen voor kennisoverdracht van MEDAL worden gepresenteerd. Deze evenementen zijn bedoeld om de competentie in taalkundig onderzoek bij de samenwerkingspartners te bevorderen, met speciale aandacht voor beginnende onderzoekers. Hiermee willen we de zichtbaarheid en productiviteit van het taalkundig onderzoek in de hele samenwerking vergroten.
Bij het ontwikkelen van de nieuwe visuele identiteit hebben we ervoor gezorgd dat het geen sterke associatie heeft met een van de partners, maar eerder een gemeenschappelijke en juist eigen uitstraling heeft. Het ontwerp is gericht op het aanspreken van jonge onderzoekers, en daarom hebben we gekozen voor een vriendelijke, wereldse uitstraling met warme gele tinten. Het paars wordt gebruikt om wijsheid te symboliseren.
Meer dan nieuwe website: we zochten een balans tussen eerbetoon aan gevestigde instellingen en een frisse nieuwe vibe. Door ook de visuele identiteit aan te pakken, hebben we helderheid gecreëerd voor onze klant over hun missie en kernboodschap.
MEDAL
Deze website is ontworpen met het oog op gebruiksgemak, zodat nieuwsberichten, whitepapers en evenementen moeiteloos kunnen worden toegevoegd en beheerd. Met deze website kunnen we ook resultaten meten, bijhouden welke nieuwsberichten het meest gelezen worden, welke whitepapers het meest gedownload worden, en welke evenementen het meest bekeken worden. Dit geeft onze opdrachtgever waardevolle inzichten in wat werkt en helpt hen hun communicatiestrategie voortdurend te verbeteren.
Dus, wat begon als een streven naar een nieuwe website, groeide uit tot een volledige transformatie – een eerbetoon aan het verleden, met een frisse blik op de toekomst, en de technische middelen om meetbaar succes te behalen.
Resultaten
Allereerst hebben we de erkende kloof in toegang tot expertise, training en onderzoeksfondsen op het gebied van taalkunde in heel Europa verkleind.
Daarnaast hebben we een gemeenschappelijk merk gecreëerd dat door alle organisaties kan worden uitgedragen. Dit gemeenschappelijke merk heeft geholpen bij het versterken van de eenheid en samenwerking tussen de partners.
Wat echt bijzonder is, is dat deze uitstraling van binnenuit is ontwikkeld, met inspraak van alle samenwerkende organisaties. Hierdoor voelen alle betrokkenen zich eigenaar van het project en hebben ze actief bijgedragen aan het succes ervan. Nieuwsgierig naar hoe we jouw visuele identiteit kunnen vernieuwen, jouw boodschap kunnen versterken of jouw online aanwezigheid kunnen optimaliseren? Neem dan gerust contact op.
“Binnenkort delen we hier een quote van ons gewaardeerde opdrachtgever, het Max Planck Institute for Psycholinguistics.”