De oudste speciaalbier-brouwerij van Nederland. Gewoon in Nijmegen.

Kleine afbeelding van project Brouwerij de Hemel
Afbeelding van het project Brouwerij de Hemel

Klassieke bieren met een Hemelse smaak in hartje Nijmegen

Proost! Wij mochten de oudste speciaalbier-brouwerij van Nederland in een nieuw jasje gieten. In het kort. Bier op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag. Wij maakten een nieuwe visuele identiteit en ontwikkelden een nieuwe website en webshop.

Diensten
  • Website
  • Webshop
  • Strategie
  • Huisstijl

Uitdaging

De uitdaging bij de Brouwerij de Hemel was om een moderne en toegankelijke visuele identiteit te creëren die de rijke geschiedenis en ervaring van de brouwerij eerde, door elementen van het oude merk te bewaren om een brug te slaan tussen het verleden en de toekomst.

Met eigenzinnige typografie, sterk beeldmateriaal en doelgerichte ontwerpelementen hebben we een krachtige visuele taal gecreëerd die de aandacht trekt en het verhaal van Brouwerij de Hemel vertelt.

We hebben de kleur rood, een kenmerkend element in hun oude logo, behouden en op een vernieuwende manier geïntegreerd in de nieuwe visuele identiteit, als een onderdeel van hun rijke geschiedenis. Door zorgvuldig geselecteerde elementen uit hun oude logo te herinterpreteren en te combineren met warme en frisse kleuren hebben we een perfecte balans gecreëerd tussen traditie en vooruitgang. Klinkt toch net als een lekker fris biertje?

Beeldige beelden

Proces

Naast het creëren van een opvallende visuele identiteit, was het voor Brouwerij de Hemel van belang om de nieuwe bieretiketten als een samenhangende reeks te presenteren, een ontwerp dat zou passen bij de smaak van elk bier. Elk etiket weerspiegelt het unieke karakter van het brouwsel en het verhaal van de brouwerij. Daarnaast hebben we op slimme wijze unieke QR-codes op elk etiket geplaatst, waardoor de brouwerij nu waardevolle gegevens kan verzamelen over de populariteit van en interesse in elke biersoort.

 

Beeldige beelden
Ontwerp etiketten

Resultaat

Wij zijn in de wolken met het resultaat van onze samenwerking. Met een frisse visuele identiteit en verleidelijk beeldmateriaal is Brouwerij de Hemel klaar om hun al indrukwekkende positie in Nijmegen te verstevigen. Door unieke QR-codes op hun bieretiketten te plaatsen, wordt het brouwen nu meetbaar. Ook staat op de nieuwe website nu een handige boekingsmogelijkheid voor rondleidingen en proeverijen. Met deze geweldige transformatie en waardevolle inzichten in handen, zal Brouwerij de Hemel zonder twijfel hun positie in de Nijmeegse markt versterken en het hart van hun trouwe klanten blijven veroveren.

Deze portfolio case dient als een inspirerend voorbeeld van hoe een rebranding traject de kracht kan hebben om een merk te transformeren, zichtbaarheid te vergroten en betrokkenheid te stimuleren. Met onze krachtige rebranding transformeren we jouw visuele identiteit voor het digitale tijdperk. Ons team van buitengewone ontwerpers staat klaar om de essentie van jouw merk vast te leggen en te laten aansluiten bij de moderne digitale wereld. Ontdek CLARQ en geef jouw merk de boost die het verdient. Biertje doen?

Meetbaarheid
Merkgids
Ontwerp bierviltjes
Webdesign

Van supergeheim naar opmerkelijk?

Een merk laten vliegen? Een nieuwe website ontwikkelen? Wij zijn super benieuwd naar jouw verhaal. Stuur gerust een mailtje dan plannen we een vrijblijvende kennismaking.

Kevin Meeuwisse
Kevin Meeuwisse Co-founder & Techniek
Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.
Selecteer het type project